Heinkelklub Danmark

Nebs Møllevej 65
4100 Ringsted
www.skovlycamping.dk

Der er lavet en aftale, hvor vi får et område tæt v/grillpladsen.

Tilmelding til Erik tlf:. 21271168 eller Poul-Erik tlf:. 30288405

Her er lige nogle stemningsbilleder, fra denne dejlige campingplads på midtsjælland

06-09-2010

Heinkel

Årstræf 2010

20. – 22. august

Efter at Erik havde haft flere forskellige campingpladser i tankerne, endte det med at det blev
Skovly Camping ved Ringsted som blev valgt i år.
Det var en hyggelig campingplads hvor der var pænt rent både i køkkenet og på toiletterne
Vi havde fået en plads hvor vi kunne være samlet, både med telte & campingvogne, så det var godt.
Desuden var der et stort telt på pladsen, som vi måtte benytte når vi skulle spise. Det stod ved siden af en stor grill, som vi ligeledes måtte bruge.
Vi ankom fredag formiddag og Erik var også lige kommet med campingvognen, som vi havde fået lov at låne, da der ikke var nogen hytte ledig.
Efter at vi havde fået en formiddagspilsner og et stykke mad begyndte de andre klubmedlemmer lige så stille at komme.
De første som ankom var 4 tyskere på Heinkel scootere. De havde kørt ca. 350 km for at komme til Træf i Danmark.
Senere kom et par fra Vissenbjerg. De havde dog ingen Heinkel med, da den var under restaurering og derfor ikke var færdig, men de var ikke mindre velkommen af den grund.
Ligeledes kom Winnie, Per & Stig i løbet af eftermiddagen. - Michael & Nanna fra Svebølle nåede også frem.
Desuden var der manden med hunden. - Palle- (Vi fandt først ud af hvad han hed den sidste dag )
Sidst på eftermiddagen kom Henning, Bettina, Simon og Bertram.
Ligeledes kom Poul Erik. Han var der dog kun fredag aften, da han skulle noget andet om lørdagen.
Da alle havde fået hilst på hinanden og snakket lidt, var det efterhånden tid til at få tændt op i grillen, så vi kunne få noget at spise.
Da vi havde spist og drukket var det stadig lunt og godt vejr, så vi samlede nogle borde og sad så ude og hyggede os med kaffe, øl, rødvin og andre stærke drikke til omkring midnat.

Lørdag morgen vågnede vi op til et flot solskinsvejr & så var der fælles morgenmad i teltet. Under morgenmaden kom Ole kørende på sin knallert. Han havde taget turen fra Amager for at komme ned og hilse på os.
Lidt senere dukkede Klaus fra Mols op. Han kom kørende i Trabanten, så vi kunne se hans fine bil, som han selv havde malet.
Klaus havde ikke familien med denne gang. Han er jo lige blevet far til en søn, så Michelle valgte at blive hjemme med børnene.(Tillykke med familieforøgelsen)

Efterhånden var vi klar til køreturen som skulle gå til Sporvognsmuseumet ved Skjoldsnæsholm.
Efter nogle start vanskeligheder kom vi endelig af sted. Henning havde nemlig glemt nøglen til scooteren, og måtte i gang med at slibe en nøgle til, så han kunne komme til at starte. Da det endelig lykkedes og vi skulle til at køre, ville vores blå Heinkel ikke starte, og vi måtte tage privatbilen i stedet. Der havde været problemer inden vi kørte hjemmefra, så derfor havde vi den på trailer.
Så var der problemer med Manfreds Scooter, men endelig lykkedes det og vi kom af sted.
Først kørte vi ad nogle små veje ned til en kilde som lå ude i et grønt område. Her havde vi en drikkepause og nød det lune sommervejr en lille times tid

Turen gik nu videre og vi ankom til Skjoldnæsholm ca. kl. 13,00 Her havde vi et par timer, hvor vi kunne køre i sporvogn eller kikke på museumet.
Der var en kiosk ude i skoven og vi havde jo regnet med at vi kunne købe lidt mad derude, men de havde kun kaffe, øl, kage & is og det har jo ikke meget med mad at gøre, så efterhånden kørte de fleste tilbage til campingpladsen for at få noget at spise.
Inden vi kørte tilbage, tog vi på en veteranbuskørsel ud over landet i det smukke område. Turen tog ca. 20 min og vi gav kun et lille beløb for turen.( Jeg kan ikke huske prisen )
Vi har været på Sporvejsmuseumet før, så vi havde set udstillingen. Den er ellers meget interessant og spændende at besøge.
Der er alt om sporvognene lige fra Valby gamle remise som går tilbage til år 1901, indtil sporvognene stoppede med at køre i 1971.
Der er en flot planceudstilling, samt en samling af vogne hvor de fleste afventer restaurering.
Ligeledes kan man se det første fjernsyn ”Bella” fra TV serien Krøniken.

Da alle var kommet tilbage til campingpladsen var det kaffetid og der blev spist kage og drukket diverse drikkevarer.

Ove & Hjørdis fra Bogø dukkede også op og hyggede sig sammen med os et par timer, inden de vendte hjemad igen.
Bertram havde kastet sin kærlighed på Nanna, så han kaldte på hende hele tiden, så hun fik ikke læst så meget i sin bog som hun havde planlagt. Han ville nemlig lege med hende hele tiden, men det tog hun nu med godt humør.

Lige pludselig var det spisetid igen og grillen blev tændt. De første nåede at grille i tørvejr, men så blev det ellers regnvejr, så vi kunne ikke sidde ude og hygge os som dagen før, desværre, men så var det godt at campingpladsen havde teltet, så vi kunne være der.

Søndag var det både sol og regnvejr, så dem som havde telt med måtte pakke dem våde sammen.
Det er nu sjovere når det er solskin, men det kan vi jo ikke bestemme, så vi får det bedste ud af det.
Simon havde travlt, han skulle sortere flasker og dåser, og dem med pant på, måtte han gå op og sælge i campingkiosken. Så han var stolt.

Det er nogle hyggelige mennesker fra Tyskland som troligt møder op hvert år når Erik arrangerer Årstræf. I år var det Gǘnter, Manfred , Mathias & Roland som kom, det er bare synd at vi ikke kan tale så meget tysk. De vil meget gerne snakke med os.
Gűnter sov på en drømmeseng i forteltet til Eriks campingvogn. Der var nemlig heller ingen hytte, som han kunne leje, men det fungerede udmærket.

Tak til Erik for et godt arrangement og tak til jer andre, fordi I var med til at gøre Træffet hyggeligt, men det er også lidt trist, at nogle medlemmer siger at de kommer til Træf, og så bare bliver væk. Det kan I ikke være bekendt.

Det kan godt være svært at arrangere noget, når man ikke ved hvor mange der kommer.

Mange hilsener til jer alle fra
Richard & Tove
Næstved

Stemningsbilleder fra campingpladsen og fællestur
af Winnie og Per

Billeder fra campingpladsen og køretur lørdag, det var en tur på de små veje i det midtsjællandske, og besøg på sporvejsmuseet i Skjoldnæsholm